Tuesday, August 17, 2010

Ramadhan 7

Assalamualaikum wbt dan salam ramadhan kareem

Hari ini sudah hari ke-7 Ramadhan. Cepatnya masa berlalu. Sedar tak sedar dah berlalu 7 hari dalam bulan yang mulia ini.

Saya menulis entri ini di Puri Indah, Jatinangor. Seminggu ini rotasi saya adalah di Rumah Sakit Daerah Majalaya. 2 jam perjalanan dengan kereta dari bandar Bandung dan 45 minit dari Jatinangor. Tenang di Jatinangor sebab jauh dari kesibukan kota. Sambil mengenang memori 4 tahun pre-klinikal di sini. Oh ya, Jatinangor ini adalah tempat saya buat pre-klinikal dahulu. Kampus UNPAD Jatinangor yang sangat besar dan banyak meninggalkan kenangan. Manis, pahit dan kelat semua ada.

Saya sambung lagi nanti bila dah pulang ke Bandung.

Pagi-pagi tadi tiba-tiba teringat pula kenangan masa saat-saat sebelum fly dan masa semua orang masih belum fly. Sungguh manis untuk di kenang dengan senyuman manis yang susah untuk dilupakan. Masa terbang sangat pantas dan sekarang ada yang dah selesai belajar juga hampir selesai. Sudah fly kembali ke Malaysia sebahagian mereka. Ada yang sudah berdua dan bertiga. Kalau dapat berkumpul dan bertukar-tukar cerita mesti best.

Teringat kenangan di bumi waqafan juga. Semasa bulan ramadhan dan waktu itu peperiksaan SPM. Kenangan manis sungguh waktu itu. Pengalaman yang tak dapat dibeli dan sungguh berharga. Saya belajar banyak perkara di sana. Bertemu dengan sahabat-sahabat yang baik di sana juga.

Oh kenangan!

Oklah cukup untuk kenangan. Mari kita fokus sekarang.

Sabtu nanti ada ujian OBGYN.

Alhamdulillah ketenangan dan kebahagian itu semua dari-Nya.

p/s: nak buat pecutan tilawah dan banyak kebaikan=)


2 comments:

Bella said...

angah im so sorry.. quite bz these days and sgt la penat.. i rarely visit ur page.. mom is looking forward to read ur blog though!

ummujannah said...

takpo2. i know. when u have free time u can read my blog, I'll write more about life in here. ok give ma your laptop=)

Hafizi and me are happy here(^_^)

Love so much!