Wednesday, July 21, 2010

Kembali

Assalamualaikum wbt

Apa khabar semua?

Sudah cukup sebulan agaknya saya tak menulis apa2 di blog ini. Rindu juga nak menulis dan beberapa kali niat nak menulis masa di rumah, tetapi ada perkara yang lebih menarik yang nak dilakukan di rumah lebih2 lagi dengan dua orang 'budak kecik' kat rumah. hehe.

Alhamdulillah saya sampai dengan selamat di bumi bandung ini. Setelah melalui perjalanan yang hujan sepanjang hari semasa nak fly dari kelantan dah mula hujan. Bila flight tu fly tak berapa smooth mulalah saya imagine macam2 yang tak patut, seram juga kalau fly dalam keadaan hujan. Alhamdulillah dah selamat sampai, ahad malam yang lepas. Sudah masuk hari ke-4 saya di sini baru sempat nak update blog yang sudah lama saya tinggalkan ni.

Lama juga saya bercuti selama 6 minggu, sebulan lebih jugalah. Kalau dah berada di klinikal ni susah nak dapat cuti lama2, tak macam masa pre-klinikal dulu, pernah cuti hampir 3 bulan. Lama kan? Siap boleh puasa dan raya lagi kat Malaysia. Banyak perkara yang dilakukan di rumah dan banyak buku saya dah baca(bukan buku medic:) Nanti saya kongsikan kat sini ye!

Isnin lepas saya masuk department baru, Obstetrics and Gynaecology(O&G) iaitu perbidanan dan sakit puan. Kiranya minggu ni adalah minggu pertama saya dan minggu ni hanya ada pembekalan(kuliah tentang rotasi yang akan kami tempuhi selama 9 minggu ke depan). Semoga saya dapat lalui rotasi baru ini dengan baik. Amin!

Department O&G ni adalah department major saya yang ke-3 ^_^ Tinggal satu lagi department major iaitu surgery! InsyaAllah kiranya separuh lagi rotasi klinikal ini perlu saya tempuhi. Kalau tiada aral melintang tinggal setahun lagi saya di sini dan InsyaAllah tahun depan saya akan pulang for good ke Malaysia tercinta. InsyaAllah. Doakan saya ye semua!

Sedar tak sedar sudah masuk bulan syaaban maknanya bulan depan adalah ramadhan. Cepatkan?dah nak ramadhan dah. Jom kita praktis puasa bulan syaaban ni.

Rasanya setakat ini dahulu, nanti saya akan sambung lagi. Masih ada buku2 yang belum di kemas. Baju dan barang2 makanan sudah dikemas. Sedikit2 nanti selesai semua. yeay!

Semoga Allah swt memberkati kita pada hari ini. Mari kita semua mulakan hari dengan senyuman ^_^ anak muda gigih berusaha suka cakap senyum sokmo. Senyuman yang tulus buat hari2 yang kita lalui lebih ceria. InsyaAllah.


2 comments:

sinar_islami said...

salam..
ehem2..
hehe..akhirnya update juga..
lama bersembunyi kak?
tak sempat kita jumpa..maaf sangat..
Kain yang tempah ngan akak tu pun dah sha hntr jahit..
Nice..

ummujannah said...

sinar_islami:

sha! salam..
ehem2 die kuat betul batuk die tuh..
hehe.bersembunyi di kampung halaman tercinta=)
insyaAllah ada rezeki ada jodoh kita pasti berjumpa.
yeke?akak pun ada jahit satu warna purple..