Monday, April 19, 2010

MARI SOKONG SAYA NAK BERKEMPEN


Assalamualaikum wbt

Petang tadi masa saya tengah buka akaun FB, KakChik Niza ajak saya untuk berkempen. Jadi saya dengan semangatnya sekarang nak berkempen, terutamanya kepada semua wanita saudara se-agama saya yang menjadi kesayangan saya fillah^_^

Jom sokong saya berkempen. Join Kempen Menutup Aurat:

Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka atau saudara-saudara mereka atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam atau hamba-hamba mereka atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya (an-nur 24:31)


Dalam solat kita menutup aurat, begitu juga di luar solat. Jadi kita hendaklah bawa KETAATAN dalam SOLAT(menutup aurat,membaca Al-Quran,berzikir). DAN MEMBAWANYA DILUAR SOLAT, dan amalkan dalam kehidupan seharian kita, seperti yang diperintahkan oleh ALLAH. Mudah2an kita berjaya di dunia & di akhirat. AMIN.


2 comments:

sinar_islami said...

Salam kak tasha...
Baik! Dari jauh sha sahut kempen tu..
aurat ni Allah suh jaga sbb besar hikmahnya..
Allah izin..hehe..sha pun nak berkempen juga..tapi pasal lain..hehe..do visit my blog..

p/s: akak nampak ceria..eh mana leh nmpk kan.. (^_^)

Iman Aisyah said...

Salam sha!

hehe. lambat betul akak reply komen awak. baru sahaja selesai exam.akak dapat sms awak,tapi masa tu tgh oncall dan tak reply2 lagi.
dah lawat blog awak. mungkin dah tertinggal beberapa entry.

MARI KITA BERKEMPEN!

P/S:akak nampak ceria?hehe..Alhamdulilah busy dan ceria^_^