Saturday, April 23, 2011

Hari Cuti Semalam



Assalamualaikum wbt

"Free from classes and hospital for the time being"

Lepas exam final haritu ok lagi. Berehat di rumah catch up balik tidur dan makan (eh tak makan ke sebelum ni?)

Betul! Beberapa orang tegur, 

"Kak Tasha makin kurus lah" junior yang datang rumah semalam :) 

"Akak pun rasalah" (rasa jelah, secara pasti tak sure) 

*Tak penting pula perbualan kat atas.

Semalam satu hari saya kat rumah kat sini saja. Bukan rumah di kampung yang riuh rendah dengan kanak-kanak dan budak kecik(adik) yang boleh kacau. Satu hari semalam saya kemas-kemas, masak dan makan sama-sama(housemate dan adik junior dan adik kandung). Satu hari tengok TV, lama sangat rasa tak tengok TV. Sudahnya rasa tak biasa pula bila cuti kat sini. Sebabnya kalau cuti terus balik kampung halaman yang riuh rendah. 

Semalam ada buat satu entri, sempatlah dalam tak berapa lama publish, kena simpan dalam draft balik :) Nantilah fikir balik tulis dan tulis balik. Mesti ramai tekan tak jumpa entri yang sempat keluar di bloglist. 

Semalam Ustazah sms tentang kelas mengaji juga. Bila ustazah sms cakap tentang pindah kelas sebab petang selalu hujan lebat kat sini. 2 kali dah saya tak datang(sebab balik msia dan exam final). InsyaAllah akan komited.

Semalam juga dapat peringatan tentang diri. Hidup beramai-ramai(jemaah). Boleh ke hidup sorang-sorang? Jemaah itu lebih dari sorang. Penting sangat penting. * Hurai dalam entri lain tentang ini. InsyaAllah semoga ditetapkan hati untuk terus di jalan-Nya. Terima kasih sahabat! 

Setakat ini dahulu. Janji hari ini nak keluar. Nak pergi ITB (bukan universiti diorang, ye adik saya belajar di sana) 

**Letak gambar semalam balik. 

No comments: