Thursday, April 21, 2011

Post exam (tawakkal)



Assalamualaikum wbt

Dekat sebulan juga tak menulis di sini. Final exam selesai semalam.

Fuhhh lega! tapi masih belum lega sepenuh hati sebab keputusan belum keluar. Usaha sudah dilakukan tinggal tawakkal dan doa banyak-banyak sekarang ini.

Apa khabar semua? Saya alhamdulillah sihat. Rancang nak menulis semalam tapi selepas isyak dah tidur sebab malam sebelumnya tidur 3/4 jam sahaja. Biasalah kalau sebelum exam. Bukan tak nak tidur tapi tak boleh tidur fikir soalan apa akan keluar esoknya. Nak belajar pun sudah tepu tapi lihat juga nota-nota. Sampai tertidur.

Penat exam selepas exam! Rasa down juga sebab  ada station yang tak boleh jawab. Rasa jawapan salah. Adoi~ Berserah dan pasrah. Tawakal kepada Allah swt dan doa banyak-banyak semoga saya dan kawan-kawan lulus final exam ni.

Banyak cerita selama tak menulis di sini yang nak dikongsi. Buat pengetahuan semua, saya dah 'free from classes' dan 'hospital'. Mungkin buat masa sekarang. Rasa nak berehat rehat, tapi fikir balik banyak perkara yang nak dibuat. Sebelum exam ada beberapa perkara yang kena buat untuk 'after exam to-do-list'. Saya suka tulis apa yang nak dibuat(skema tak bunyi?)

Post exam

Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertawakkal kepada-Nya. (Al-Imran : 159)

Kena bangun jangan down-down(huhu). Tawakkal dengan apa yang sudah diusahakan. Jangan berputus asa. Sambil menunggu keputusan keluar ini kena banyak berdoa. Doakan saya berjaya lulus ye?

Setakat ini dahulu. Mood untuk menulis belum datang lagi. Sangat rindu nak menulis sebenarnya! Malam ini mungkin sambung menulis lagi disini. 

Petang hari di Bandung.

No comments: