Saturday, May 9, 2009

Ujian

Assalamualaikum wbt..

Ujian dalam kehidupan, sebagai seorang yang bergelar pelajar memang kita tak boleh lari dari ujian ataupun peperiksaan dalam sepanjang perjalanan bergelar pelajar. Mungkin entry kali ini bukan ujian dalam peperiksaan yang akan saya tekankan, tapi ujian dalam kehidupan.

Ujian dalam sekolah kehidupan ini datang dalam pelbagai bentuk.Kesenangan juga ujian, tapi tak ramai yang menganggap itu semua ujian. Apabila ujian kesedihan atau kesusahan datang barulah kita seakan tersentak dan sedar dari apa yang kita lalui selama ini. Mungkin kita lupa dan Tuhan (ALLAH swt) sayang akan kita dan menyadarkan kita.

Jadi bagaimana nak handle semua ni?

Kita lihat ayat dari HolyQuran:At-Taghabun 64:11.

Tidak ada suatu musibah yang menimpa (seseorang), kecuali dengan izin Allah;dan barang siapa beriman kepaada Allah, niscaya Allah akan memberi petunjuk kepada hatinya. Dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.


Saya sangat suka ayat dari ALLAH di atas..Alhamdulillah diberi peluang untuk menjalani setiap saat hidup dengan nikmatNYA yang sangat banyak umpama pepasir di dasar lautan tak terkira..

Entry pendek dari tasha~nak exam tak lama dah.






p/s:
1)tadi cakap lama ngan ma, ma kata hanya Tuhan yang boleh tolong Angah, ma boleh doa ja(sedih2,dgr nasihat ma)~exam punya psl~(~_~)

2)bukan kat rumah~dalam 'gua', yg ada tenet dan line tepon..hehe..syaza esok kak balik, jgn rindu..

3)thanx dhaniah~hehe..dhaniah adalah nama seorg perempuan~upin_ipin jgn tersilap..

4)Lagu Ketika Cinta Bertasbih~imeem tak boleh dgr full-dgr dalam youtube~movie keluar 11jun nnt.

2 comments:

dhaniah said...

all the best~ welcome...anytime..

ummujannah said...

hehe=)
tq2 alot2..tasha ni kdg2 need time to understand especially berkenaan komputer.rabun IT skit..sabar je dhaniah ajar tasha~!

happy my stay in the 'gua'.
dgr carta era, hehe=)sweet memories!

~~u too all the best!(~_~)