Friday, April 16, 2010

Hadiah Istimewa 12 APRIL 2010

e-card yang mommy lily-fatiha buat khas untuk saya.
comel kan^_^



Assalamualaikum wbt

Sebenarnya ada cerita disebalik 12 April 2010 tahun ni. Kalau tahun lepas, saya bertemu dengan sahabat2 tercinta dari seluruh bumiwalisongo, tapi tahun ini lain pula jadinya. Tak sangka dan tak pernah terfikir akan terkena lagi. Ermm. Saya dimasukkan ke Rumah Sakit kerana suspected typhoid. Again!

Pengalaman ini saya tak akan lupa. Setiap tahun pada hari ulang tahun saya ada saja perkara2 yang mungkin tak akan buat saya lupa^_^

Baru saja berazam tak nak tinggal kelas dan hospital sepanjang rotasi Paediatrics/Anak ini. Tapi apakan daya. Saya dimasukkan ke wad hari khamis lepas sehingga ahad. Sebenarnya Dr Rudi yang rawat saya tak kata pun hari ahad tu boleh keluar, tapi sebab bosan saya pun dapat idea nak minta keluar hospital. Lagi satu tak naklah sambut birthday dalam wad dengan tangan kena infuse. hehe.

Terima kasih banyak2 kepada yang datang melawat saya di Rumah Sakit Advent dan Rumah Sakit Parahyangan. Pengalaman naik ambulan dengan 5 orang teman tak akan dilupakan. Ramai orang yang teman dari pesakit. hehe.

Terima kasih yang tak terhingga juga saya ucapkan kepada yang bawa banyak sangat makanan dan sampai ke harini belum habis lagi dan juga kepada yang Wani yang paksa saya makan banyak2. Kepada teman baik saya, Aimi dan Nadia yang tunggu dan sanggup tidur di wad dengan saya.

Sakit kena infuse dan masa ambil darah! Buat skin test untuk antibiotic tu pun sakit! Bosan2 juga jadi pesakit yang kena total bed rest! Tak nak dah masuk wad lepas ni. Saya berjanji akan jaga kesihatan dan makan banyak2 lepas ni^_^

Apapun, terima kasih sekali lagi atas kesemua ucapan Happy Birthday tak kira lah di blog, Facebook, panggilan telefon dan juga SMS daripada semua. Setiap ucapan saya balas dengan doa yang sama untuk anda semua juga. Amin untuk doa2nya. Saya mungkin ada balas beberapa tapi maaf sangat2 kalau ada yang tak sempat balas. Kepada yang bagi hadiah juga terima kasih.

1) 12 April juga adalah Birthdate Arwah Mak kepada wani. Wani ni walaupun muda setahun dari saya dah macam kakak saya. hehe. Thanks wani!

2)Rupa2nya ada junior yang nama sama dengan saya, Natasha juga di FKG yang kongsi sama birthdate dengan saya juga. Happy Birthday dik! Teruskan perjuangan.

3)Buat sahabat baik saya Nurul Aimi, jasa2 awak memang sungguh banyak. Orang kuat ni yang uruskan semua pasal kemasukan, sampailah saya keluar wad. Terima kasih Kak Zai juga sebab tolong book wad di RSHS.

4)Buat Siti, housemate saya yang selalu jadi silent reader blog saya ni. Terima kasih bagi hadiah tiramisu masa petang saya keluar dari wad. Katanya itu hadiah birthday dan hadiah keluar dari wad.

5)Buat Wani, Ika dan Fathi yang datang rumah petang isnin bawak surprise cheesecake dan paksa saya tiup lilin juga. Thanks! malu ja kena surprise kat depan pagar rumah. walopon kek tu kecik tapi sangat terharu. hehe.

Apa2pun, semua keletah dan gelagat teman2 saya di sini buat saya semakin sihat dan buat saya tersenyum ingat semua itu. Thanks alott my dearest fren. Really appreciate the thought!


I still believe that the best medicine is the strong insight that keeps you moving on and motivated. Medications are number 2. Have a positive insight. Senyum sokmo:)





2 comments:

Unknown said...

Oh..ulangtahun...moga Allah memberkahi usia

ummujannah said...

Amin. Moga Allah memberkahi usia yang dipinjamkan sementara.