Monday, May 16, 2011

Life: Tentang Cinta



**Note: entri yang akan bercampur english dan BM.

Assalamualaikum wbt.

Yes! I love  to read this words especially the last one,
"So you go to sleep each night thinking about tomorrow, going over your plans, preparing for them, and hoping that whatever accidents come your way will be happy ones."
Boleh baca entri penuh di sini : PLAN/S  . Kalo rajin scroll sampai bawah :) kalo tak rajin klik ja link yang bold.

Seorang kakak yang lebih berpengalaman telah bagi nasihat, mungkin cerita tapi saya anggap nasihat masa dia dan suaminya belanja saya dan adik saya makan di hotel dekat dengan rumah gabenor(bandung), saya dah lupa nama hotel yang saya pun tak mampu nak makan di sana. 

Everyone has their own story of life. Everyone has their own path in life. So do not compare. Enjoy life as a student. You will pay more bills when you start working. More commitments. More of everything(as far as I can remember). 

Saya suka ingat dan dengar nasihat dari kak K(kita nama kakak ni kakak K). Dia pun penah stay oversea(bukan di msia). Saya rasa dia sudah berjaya dan seorang yang saya respek :) Bukan ambil medik(jadi bertambah pengalaman dari bidang tak sama).

**Penasihat utama dalam bidang yang sama saya ambil mestilah Along :)

Tentang Cinta

Tak tahu sebenarnya nak cerita tentang tajuk di atas. Saya ada satu sahaja nak cerita. Seminggu lepas Along ada beritahu melalui ma saya suruh sampaikan tentang tajuk, "Cari Jodoh/Calon Suami". Lucu Mek Long tok oyak teruh, pakso ma suh oyak ko angah.

**akan ada bahasa kelantan sedikit sebanyak. Sorry! 

Minggu yang sama seorang kakak pun suruh baca tentang yang sama. Entri yang saya buat tentang: Nasihat Seorang Kakak Tentang Jodoh.

Seorang sahabat yang sekarang tinggal di UK dengan suami dan anak dia yang comel juga bagi nasihat yang sama. Timo kasih banyok Tya. Nasihat demo meme supo ma kito wi kito. Meme tok seko langsung demo duk UK, masih segar dalam ingatan demo kayuh basikal, sayo duk belakang masa rehat tuisyen. Haha. Zaman sekolah rendah yang lucu. Now your are so much a lovely mommy to Lily. (I know you read this and never fail to do so) InsyaAllah insyaAllah saya akan update any latest info.

Latest,

(keluar dengan student bukan medik: undergraduate, postgraduate, sorang 1st year(hehe) dan ramai final year)

Petang ni saje dah 3 orang tanya,

tempat: sambil main bowling dengan adik dan kawan-kawan adik dan dua orang yang buat PHD(saspek2) 

"bila plan nak kawen?"

seperti biasa saya senyum dulu dan bila tengok orang yang tanya memang betul2 nak tahu baru nak jawab. 

kalau tak memang jawapan dia senyum saja   je lah.

bila semakin serius orang yang tanya dan kata,

"eh tak kan tak plan lagi kot, kena ada, lagi2 dah abeh belaja, tambahan pula perempuan"

adoi! lagi terkena dan semakin rasa kena ada jawapan. 

tapi bila dah rasa tak ada jawapan saya bagi soalan yang sama kepada orang yang tanya dengan harapan saya dengar plan dan cerita mereka (sorry kpd yg tanya harini)

sebenarnya tak ada jawapan pun nak bagi at last guna idea buat lawak pulak.

Siapa tak nak kawen kan? 

**mata memang selalu berkaca-kaca bila Nadia dan Nabila diambil orang, sebab rasa kena rampas sahabat baik dan kawan utk bergaduh. (sambil tulis pun rasa nak berkaca-kaca dah ni). Alhamdulillah sangat gembira dgn Nadia dan Nabila. Lagi2 rindu dekat Iman Danish. Takpe ada geng lagi Hafizi dan Najeeha. 

**Akhir bulan balik kampung! Yeay!

**Nak ke tak nak memang kena pergi TasikMalaya.

**Selamat malam.

Bandung. 1.03 am. 

An eventful day.

No comments: