Monday, May 16, 2011

Tasikmalaya

Assalamualaikum wbt

Tempat pertama magang/praktikal di rumah sakit umum daerah Tasikmalaya.

Masa pertama kali tahu dapat Tasikmalaya, terus google nak tahu lokasi Tasikmalaya,

Terima kasih google:sumber gambar

Dekat dengan jawa tengah dah. Tapi Banjar memang sempadan dengan jawa tengah, lagi jauh agaknya. Tempat ke-2 nanti, saya akan ke sana juga. 

Tasikmalaya ada dalam wikipedia, tak caya? klik link ni : Kota Tasikmalaya

Disebabkan dapat Tasikmalaya dan yang paling penting sebab nanti akhir bulan nak balik jadi saya juga ada link untuk travel(transport untuk ke sana) : Travel Bandung

Jalan raya di sini tak sama dengan di Malaysia. (tak nak ckp banyak pasal ni.huhu), cuma saya rasa kalau jalan dia ok sejam dah sampai.

Perjalanan kalau dengan kereta 2 jam setengah, takpun 3 jam. Travel cipaganti kata 3-4 jam.

Khamis lepas saya dah pergi saya, jadi esok nak pergi sana tak terkejut sangat. Dah dapat gambaranlah skit. Dah tau apa kena bawak dan tak perlu bawa barang banyak2.

Masjid ni memang terletak tengah kota dia,

Terima kasih sekali lagi google: sumber gambar

Posting saya di Rumah Sakit Umum Daerah Tasikmalaya adalah department anak(paediatrics). Dah lama tak buka buku anak. Tapi takpa saya suka belajar anak dan main dengan kanak2. Tolong belajar betul2 diri.

Oklah setakat ini dulu. Berminat nak datang Tasikmalaya? 

Semoga dipermudahkan perjalanan saya di sana nanti. Doakan saya!

1 comment:

fikrahuddin said...

jawa barat! pernah duduk kejap kat ponorogo dulu.

tapi udah lama. makanya, bahasa indonesianya udah gak bia kayak dulu lagi. dikit2 aja. hehe