Sunday, March 1, 2009

Cerita Di Sini

Assalamualaikum wbt

Hari minggu ahad,1 Maret 2009 Bandung.

Sudah 2 bulan dalam tahun 2009 berlalu,sedar tak sedar masa berlalu sangat pantas.Rasa baru ja semalam masuk tahun 2009.

2 bulan pertama tahun 2009.Januari dan Februari yang sangat sibuk dan penat!Penah saya terfikit nak pause sekejap dan balik malaysia berehat di kampung halaman tercinta.Hee(~~,).Tinggi betul cita-cita,(macam movie pulak nak tekan pause,pastu sambung balik).Rindunya kat keluarga,ma,abah,kakak dan adik-adik.


Cerita Semalam

27/2/2009

Hari Jumaat,hari terakhir untuk Genitourinary System.Maksudnya exam sudah semakin dekat.Di sini setiap kali habis satu sistem/blok kami akan ada exam.Kali ini,saya sangat gembira kerana sudah lama kami tak ada study break untuk exam,tapi kali ini ada lebih kurang 10 hari sebelum exam saya akan bercuti.Gembira tapi masih banyak lagi yang belum revise.Gembira kerana saya tak perlu bersiap-siap untuk ke kelas,saya boleh belajar dengan senang hati di rumah.Ada satu lagi sistem sebelum saya menyelesaikan tahun ke-4.
Doakan saya dapat yang terbaik,saya akan berusaha bersungguh dengan bersungguh-sungguh dan buat yang terbaik dalam masa yang tersisa ini!

Petang Jumaat

Muslimat IMAN menganjurkan satu program yang bertemakan "Tautan Hati", ini sebenarnya adalah kesinambungan dari tema "Eratkan Ukhuwah,Gencarkan Tarbiyah".
Program melibatkan semua ahli IMAN dan Biro Agama KUBI muslimat lebih kurang 46 orang semuanya.Program bermula dengan solat maghrib dan isyak berjemaah di tempat yang telah ditetapkan iaitu di Bale 4 dan Cikuda.Saya sebagai Panitia a.k.a peserta bersama-sama dengan yang lain di Bale 4 kerana paling dekat dengan rumah saya.Sesi diteruskan dengan sedikit ta'lim dan sesi taaruf.Lebih kurang jam 3pagi sekali lagi saya,aimi,alia dan khairi ke Bale 4 untuk Qiam bersama-sama adik-adik junior.Di Bale 4,kesemuanya adalah junior 1st year..Saya teringatkan zaman sekolah dulu,banyak aktiviti-aktiviti bersama puteri(gelaran untuk pelajar perempuan di KISAS, putera untuk pelajar lelaki) yang kami lakukan bersama,sangat manis ukhuwah!

28/2/2009

Lebih kurang jam 9 pagi.Semua muslimat berkumpul di depan Bale 1 untuk menunggu angkut(kenderaan macam van kecil, digunakan sebagai pengangkutan awam di sini,macam bas mini kat malaysia kot).Kami menuju ke Kiara Payung yang terletak lebih kurang 15 minit dari kampus UNPAD dan dari Bale.Dekat saja.Kiara Payung adalah tapak perkhemahan yang menyediakan banyak aktiviti outdoor seperti flying fox,rock climbing dan lain-lain.Pagi ini kami akan melakukan aktiviti outdoor yang sangat mencabar.Cuaca yang pada awalnya hujan rintik-rintik menyebabkan saya mengambil keputusan berpayung sahaja dan melihat yang lain memulakan aktiviti,saya baru saja baik dari demam,tak mahu ambil risiko untuk demam lagi.Tapi apabila saja hujan dah berenti melihatkan ke'best'san aktiviti yang muslimat lain cuba saya pun tak mahu ketinggalan.Hehe.Dengan ajakan dari teman-teman saya mencuba juga beberapa aktiviti.Sungguh best dan bersemangat teman-teman lain.Aktiviti di Kiara Payung tamat lebih kurang jam 3 petang.Kami menunggu angkut untuk kembali ke Wisma Pedca,berhampiran Bale, iaitu di perkarangan rumah saya.Aktiviti diteruskan dengan sesi muhasabah oleh aimi dan akhir sekali sambutan ulang tahun ijah,mina,teha dan eti.Semoga panjang umur dan di murahkan rezeki!

Alhamdulillah program tamat dengan jayanya.Bersyukur walaupun ada yang kepenatan.Kepada ijah yang datang jauh,ukhuwah yang kita rasakan walau pun penat sangat manis, semanis kek blueberry yang kita makan sama-sama semalam(~~,)!Terima kasih buat amad dan fahmi sebagai penghantar makanan.Jasamu dikenang.

Alhamdulillah saya pun dah rasa fully recovered from fever setelah aktiviti semalam.Betullah kata Along saya kena banyak exercise untuk fit dan sihat.

Saya rasa setakat ini dahulu untuk kalini.Saya akan sambung cerita di Kiara Payung dalam post yang akan datang!Tunggu ye kawan-kawan.Saya kena study dulu.

Wassalam.

9 comments:

Dr Amad said...

sama-sama...lagi pun saya sayang( kak aimi marah gn perkataan ni) seme muslimah2 ni...tp bersukan ye kejap,makan ye dua kali...adoi la...

mysterious_musafir said...

ukhuwah...ukhuwah...besh2..da lame tak terasa begini, masing-masing da duk jauh (especially mulana), neway, huhu lapar gk dr amad, sebelum bersukan xmakan, so tgh2 sukan ngan lepas sukan kena la topup...pengsan karang? hehe...

Unknown said...

sama2 kasih..silap betul kitorang yang bukan ajk kubi ni yang g hantar makanan..ntah mane2 la nyesar kelmarin....bak kata amad,kuat gak makan mat2 ni.Huhu...

Anonymous said...

salam..
betul tu mysterious_musafir~ xmakan nnt hypoglycemia plk..
jeles btulla xdpt join korg~ huu..
smg dpt memaknai setiap ibrah yg we gained thruout d xtvt!
uhibbukunna fillah~!

p/s.Dr Amad,bkn kak Aimi je mrh ok :P

ummujannah said...

to Dr Amad:
baguslaa sayang sume mat2 nih,mcm adik beradik kita duk jauh ni..hee=)nak kuat kami kena makan byk!


to mysterious_musafir:
ukhuwah sungguh manis lagi manis dari air teh manis=)
xda jauh mane mulana tu fana,akak buleh nampak dari tingkap bilik akak nih.hee=)cikuda sume nampak.hehe.


to Ahmad Zulfahmi:
iskhh tgk tuh tak baik mengungkit!nyesar ke nyesal?bantu-membantu amalan mulia=)makan untuk menjadi kuat?kuat makan?


to a.s.a:
salam
rugi2 saudari a.s.a xdapat ikut.best sgt!nanti kalo hypoglycemia then pengsan nnt min2 juga yg riso,hee=) lg ssh.

Ukhuwah fillah Abadan abadaa to all!


p/s:jgn bergaduh adik-adik..takpa kalo org marah tandanya org sayang kat kita=)

Anonymous said...

wink wink..

ummujannah said...

to hawa:
wink to u too=)

comel x my blog?ekee=)
mish u lot dear!

Anonymous said...

salam tasha ku cayunk~
hihihi..
wahh~
macam ni lah best leh komen;)
subhanallah..alhamdulillah..
menangis bersama mengenang dosa semalam,
ketawa bersama mensyukuri nikmat hari ini..

p/s : muslimat mkn byk tapi masih mantap lagi bersukan + beraktivitas, insyaAllah~

a.s.a : kita satu geng;P

ummujannah said...

to anasolehah_7:
gembira awak datang jugak ke sini akhirnya..dah dapat antenna wireless tu kena jaga molek2!

sayang jugok ke mek!ehee=)menangis bersama mengenang dosa semalam,
ketawa bersama mensyukuri nikmat hari ini..(anasolehah)

Kita kan nak jadi muslimat Iman yang kuat!(iman aisyah)