Tuesday, December 15, 2009

Untuk Nabila

Assalamualaikum wbt

Sudah lama rasanya saya tidak menulis di sini. Entri2 sebelum ini adalah yang berbentuk gambar dan 2 entri sebelum ini adalah entri yang saya copy and paste. Salahkan peperiksaan akhir rotasi klinikal saya:) Entri kali ini adalah untuk Nabila. Cerita peperiksaan akan saya ceritakan nanti dalam entri seterusnya. Biar hilang penat belajar dahulu:) kali ini saya nak cerita mengenai Nabila.

Ermm...siapa ye Nabila ni?

Nabila adalah adik saya, adik di bawah saya. Nabila sudah di semester akhir, tinggal praktikal sahaja. Nampak gaya Nabila memang bekerja dahulu dari saya. *Angah harap cuti masa Ila konvo tahun depan!

Kenapa tiba2 saya buat entri untuk Nabila?

Cuba lihat di senarai blog saya, di bawah MY BESTI LIST, ada 3 orang di situ, Nabila A.Hadi, Nurul Hidayah dan Siti Hawa. Ini adalah blog2 yang saya wajib buka dan baca setiap kali saya buka blog saya. Tapi blog adik saya tidak boleh diakses oleh umum selain yang di'invite'.

Sudah lama Nabila tidak menulis dan baru sahaja saya nak telefon Nabila supaya meng'update' blog dan tadi sudah 4 entri yang adik saya tulis sekaligus. Lama saya di depan komputer riba membaca entri adik saya. Saya suka baca hasil tulisan adik saya! semua entri Nabila ditulis dalam English. English yang betul2 bukan bahasa pasar ataupun shortform.

Entri baru adik saya sungguh menyentuh hati saya, kenapa? Biarlah rahsia antara kami saja:)
Nabila, adik saya ni memang menulis dari hati dan saya dapat rasakan apa yang dia tulis adalah apa yang dia rasa. Tadi saya rasa nak nangis masa baca entri yang ke 3 dari 4 entri tersebut. Walaupun ada perkara2 lucu juga dalam entri2 lain. hehe:) kisah kami adik-beradik. Rindu pula rasa nak balik Malaysia kejap dan datang balik Bandung. Macam dekat ja. Kalau KL- Kelantan boleh la terima nak balik kejap:)

Nabila belajar di USM, Penang dalam jurusan TESL(Teaching English as a Second Language). Betul tak course Ila ni? ke TESOL? ada beza ye TESL dan TESOL? yang penting macam Ila cerita dulu amik BI. hehe. Aduss sungguh rindu nak bergelak ketawa dengan cerita2 Nabila dan nak tengok video2 yang Ila upload.

Memang sesuai dengan adik saya jurusan yang dia ambil, dia memang berbakat dalam mengajar! kalau saya ajar Hafizi dan Najeeha memang kejap ja, lepas tu dah menyerah sebab mata pelajaran yang adik saya Najeeha minta diajar adalah Sejarah! Macam mana nak ajar Sejarah? Saya masa dulu tak pernah habis baca buku teks Sejarah. Sampai Cikgu Hasnah pernah tanya saya kenapa dapat rendah matapelajaran Sejarah semasa di kisas dulu semasa ujian bulanan. Saya pun tak tahu nak jawab apa, kalau jawab tak minat nanti sudahnya cikgu marah:) Saya berusaha juga akhirnya supaya saya minat Sejarah.huhu. Nasib baik dapat A1 masa SPM.

Ini adalah sedikit dari entri adik saya Nabila dari blognya:

A CUTE BABE WITH BRAIN

My sister called today and.......... admit the rules of world has changed. if I was given a chance to be in my sister place, I will use every single chance I have.......... She has the choice. She has everything she wants if she ever knew. The problem now is, she don’t know how to use all the chances precisely..... She’s pretty, got brain and all she need is just a.......... to fix her life a bit. Set her brain how life is..........
I plan to live successfully as myself, happily consume my life with happiness.........
*ruang2 kosong adalah rahsia kami:)
Jam Tangan Nabila

Jam tangan yang adik saya Nabila beli dan hadiahkan kepada saya, malam sebelum saya mendaftarkan diri ke Kolej Teknologi Timur, Sepang masih saya pakai sehingga hari ini. Saya sangat sayangkan jam tangan tersebut walaupun harganya tidaklah terlalu mahal. Sudah dekat2 7 tahun. Lama kan? Jam tersebut masih elok dan buat pengetahuan adik saya Nabila, Angah sangat sayangkan jam tersebut:)

Saya sangat sayangkan adik2 saya:)

*Angah nak Ila tau yang kita sama2 akan bekerja keras dan bersungguh dalam hidup kita untuk kehidupan yang lebih baik lagi. Jangan rasa sedih ataupun give up!

I know your self esteem is much more stronger than me!
You always have the confidence in yourself and in me, even when me myself doesnt have it:)
Thank you my lovely sister Nabila for being there.
Hope to see you soon and I wish that I could fly to Malaysia whenever I want to meet you!


Nota:
1) Khamis nanti keputusan akan keluar! Doakan saya lulus. Markah lulus semakin meningkat, 68% ke atas baru lulus. kenapa bukan 40% ke? hehe:)

2)Saya akan kembali menulis!

3)Budi bahasa budaya kita:) jaga tutur kata kita, walopon hanya di shoutbox blog, dunia maya ini. walopon bukan siapa2 orang yg kita berbicara tapi ingatlah yg org tersebut adalah manusia juga. Islam Itu Indah. Jangan jadi perosak kepada keindahan itu.

No comments: