Monday, November 8, 2010

Inna lillahi wa inna ilaihi raji'un

Assalamualaikum wbt.

'Surely we belong to Allah and to Him shall we return'

Pagi tadi sewaktu di ruang kuliah setelah lebih kurang 2 jam kuliah, saya baru lihat hp, ada sms dan miss called. Miss called dari ma dan sms dari adik Hafizi. Mesti ada sesuatu, buka sms.

Ya Allah! Inna lillahi wa inna ilaihi raji'un. Nenek saudara meninggal pagi tadi. Mak mertua kepada abang ma. Abang ma yang paling rapat dengan ma, keluarga kami denga keluarga abang ma memang rapat. Kiranya ibubapa kedua saya adalah mereka. Tadi sewaktu break sekejap terus call ma, tanya keadaan. Sedih juga tapi kena teruskan semula kerja sebab harini hari pertama di department baru. 

Satu keadaan yang saya tak suka dalam bidang kerja saya adalah sekiranya kami berhadapan dengan kematian, selepas selesai kerja sambung kembali kerja lain  seperti tidak ada apa2 yang berlaku sebelumnya. Ahli keluarga kelihatan sedih tapi bukan tidak sedih tapi menangis dalam hati sahaja kalau berhadapan dengan keadaan seperti ini. Masih segar ingatan pesakit pertama meninggal dulu.

Hadiahkan Al-Fatihah kepada nenek saudara saya dan doakan arwah ditempatkan di kalangan para solihin. Amin.

Kali terakhir jumpa arwah masa pergi ikut sepupu saya ambil buah dekat dengan rumah arwah waktu balik haritu. Sempat bersalam dan bertanya khabar. Inilah perjalanan kehidupan kita memang menuju ke alam sana. Kena terima.

Kebelakangan ini beberapa kematian berlaku. Bukan orang jauh tapi dekat. Ini peringatan dari-Nya.

1 comment:

No name said...

takziah.. Allah lebih menyanginya....