Monday, April 6, 2009

Saya Rasa

Assalamualaikum wbt..


Saya rasa

Penat sangat harini..Rasa penat mungkin dari pagi saya bangun belum sempat lagi berehat2..Rasa penat sebab rasa banyak nak kena buat.Rasa penat sebab banyak nak kena ulangkaji.Rasa penat sebab banyak lagi tanggungjawab yang saya perlu selesaikan dan tugas yang menanti di hadapan.

Saya rasa

Rindu sangat harini.Rasa rindu dekat seseorang.Rasa rindu sebab saya sangat sayangkan dia.Rasa rindu sebab dah lama tak jumpa.

Saya rasa

Malas nak belajar dan rasa nak berehat2 sambil menonton buletin utama dengan Ma dan Abah,sambil menjadi jurukomen tak rasmi berita kepada Ma dan Abah..(sangat rindu saat2 selepas makan malam kat rumah).

Saya rasa

Nak cakap lama2 dengan semua pelangi2 dalam hidup saya(^_^)!Saya nak ceritakan semua yang berlaku dan saya nak ceritakan susahnya nak siapkan thesis saya.Saya nak ceritakan betapa berdebarnya hati saya untuk final year sebelum masuk hospital..(rasa macam kat luar dewan masa tunggu giliran untuk peperiksaan SPM dan masa tunggu result).

Saya rasa

Banyak cabaran dalam hidup ini.Keputusan yang saya kena buat.Sebagai seorang yang semakin meningkat dewasa.Saya bukan anak perempuan Abah yang suka ‘merengek2’ nak ikut Abah jalan2 lagi.Saya kena buat keputusan,saya rasa nak jadi anak perempuan, ‘anak Ma dan Abah’ yang kecil selama2nya.

Tetapi disebalik di atas,hari ini …



Saya rasa

Gembira sebab hati saya tenang dan saya berjanji untuk jadikan harini yang terbaik.Present yang terbaik masa di tutorial,tumpukan perhatian semasa di lecture dan lab tadi.Walaupun di akhir hari saya rasa penat.Semasa saya menulis ini hati rasa gembira sebab semua kerja2 harini selesai.Alhamdulillah(~_~)!Saya tak mengantuk di kelas dan saya faham apa yang saya belajar harini dengan baik.

Saya rasa

Rindu saya hanya akan membuatkan dia sedih kalau saya nyatakan rindu tersebut,sebab dia tahu saya sedih sekiranya saya sangat rindukan dia.Jadi saya tak mahu orang yang saya sayang sedih mendengar suara saya yang sedih.Saya usahakan untuk menjadikan rindu itu disimpan kemas2 disatu tempat.

Saya rasa

Saya tak boleh malas2 belajar.Ma dan Abah mesti tak sukakan saya malas.Saya kena rajin belajar dan tak boleh putus asa,macam Ma selalu pesan ‘Angah kena tunjukkan contoh yang terbaik buat adik2,ila,eji,jiha..Keluarga kita bukan banyak harta sangat yang Ma dan Abah nak wariskan..Hanya ilmu yang Ma,Abah boleh bagi buat anak2’..(rasa airmata nak menitis teringatkan kata2 Ma yang terngiang2 di telinga)

Saya rasa

Saya tak boleh cakap lama2 lagi dengan pelangi2 hidup saya.Mereka pun sibuk macam saya juga,dengan hidup yang semakin mencabar.Suatu masa kita akan ceritakan semuanya!Pada waktu itu nanti semua dari kita akan tersenyum dengan hasil usaha dan penat lelah masing2.Manisnya kita akan sama2 rasa nanti..

Saya rasa

Cabaran yang datang mematangkan saya.Ujian tarbiyah dariNya.Keputusan yang saya ambil bukan terletak pada diri saya sendiri.Saya sentiasa memohon agar keputusan yang saya buat bukan berdasarkan nafsu semata2.Susah nak buat keputusan.Hati kena kuat(~_~)!

Kegembiraan dan kesusahan macam manis dan masin rasa yang kita rasa dalam makanan.Kalau rasa2 tersebut hilang,akan terasa tawarlah makanan kita.

Tak best kan makanan tawar?Hambar saja rasa!

Manis dan masin rasa yang mesti ada dalam kehidupan menjadikan kehidupan itu lebih bermakna.


Selamat berjuang sahabat2ku..Jangan putus asa.



10 comments:

FaDhLi aTaRi said...

itulah kehidupan. bewarna warni. :D

Iman Aisyah said...

to FaDhLi aTaRi:

warna-warni kehidupan.

kalo mendung tak best kan..betul2..

Syukran komennya.

FaDhLi aTaRi said...

selepas mendung dan hujan, akan terbit pelangi yang lebih indah. kalau takde hujan, susah nak tengok pelangi yang cantik itu..

lainlah kalau sembur air masa basuh kereta @ guna prisma kaca. tapi cantiknya tak sama dengan kanvas langit biru..

ps: aku kena stop tulis blog buat masa ni.. bahasa tak memudahkan.. :P

dhaniah said...

tak semestinya pelangi tu muncul waktu lepas mendung dan hujan je...kadang2 pelangi pon tetap ada masa hujan panas....kehidupan tak menentu...masa susah..tetap ada hikmah nya...ada kebaikan disebalik kesusahan yg dihadapi sekarang...berfikir secara positif bagi setiap perkara..tak kira waktu... semuanya pengalaman utk kita lebih kenal erti hidup.. setiap perkara kalo tak bereti takkan melekat pada hati kita...macam masuk telinga kanan keluar telinga kiri..org cakap semakin bertambah usia semakin byk makan garam nya...jadi buktikan la angka yg bertambah tu tak kan jadi sia2.......

p/s : nk letak anonymous lagi tapi tasha tak kasi...dah bg warning aritu...hehe

upin_ipin said...

laskar pelangi ka? hahaha.
setiap hari, kita kena cari satu saat kebahagiaan utk kita kenang di saat kita susah. walaupon sesaat, ia cukup utk buat modal teruskan kehidupan.

Iman Aisyah said...

to FaDhLi aTaRi:

betul2(mcm upin dan ipin) dgn kata2 dhaniah..

to dhaniah:

sgt gembira komen kamu!semoga pelangi2 kehidupan kita akan sentiasa ada.walopon kita tak selalu nampak.

p/s:tak boleh letak anonymous nnt tasha ingat peminat misteri nnt!

to upin_ipin:

laskar pelangi?hehe..belum tgk lagi movie die.hanya novelnya..nnt nak wat entry about laskar pelangi.amboi2 berckp psl modal2 lak..mentang2 sudah berkerjaya..(^_^)~

gembira2 dgn dhaniah dan upin_ipin..dua2 dari penang.hehe..nnt jgn lupe belanja kat Jusco yg baru bukak tu naa.nak bwk Iman kali ni.sebab dah buleh jalan.


p/s:(^_^)~~Alhamdulillah dianugerahkan teman2 seperti kalian..gembira..sgt suka pelangi!

upin_ipin said...

hai dhaniah...hik hik hik

Iman Aisyah said...

to upin_ipin:

hai dhaniah?iskhh..kamu nih..budak kecik2.kakak upin_ipin garang kan?

(^_^)!!Iman Aisyah tegas dalam kelembutan=)

FaDhLi aTaRi said...

serahkan hal2 mendung, hujan, panas dan sebagainya kepada peramal cuaca. :D

pemanasan global semakin dekat.. hampir kiamat dunia..:D

toybesh! said...

saya rasa...rindu kat awak...aci tak?haha.tash ble nk chat ngan aku?dah lame x update each other...tenet aku problemo, isk2..