Thursday, June 25, 2009

Kolej Teknologi Timur, Sepang



Masih segar di ingatan saya waktu itu, saya dan Nabila menaiki bas ke Kota Bharu..(mcm novel lak, skema~_^)!stop2..back to normal..

Sebenarnya waktu saya ke Kota Bharu dengan adik saya Nabila, Mak saya telefon saya yang surat tawaran dari JPA dah sampai, tapi Mak kata mesti Angah tak nak pergi..huhu..

Aduss..Saya dapat tawaran ke Indonesia, dan tawaran tersebut datang bersama dan harus saya terima dengan tawaran kemasukan untuk buat A-Level di KTT ataupun Kolej Teknologi Timur, Sepang..KTT??baru tau kewujudan KTT masa tu je, tak dapat membayangkan lagu mana rupa KTT ni dan tak pernah dengar langsung.

Yelaa..masa kat KISAS dulu tak pernah pun terdengar kewujudan KTT dari senior2, yang pernah tau Intec kat Shah Alam, Kolej Damansara Utama (KDU), KYUEM, Kolej Taylor dan Kolej Mara Banting (KMB). Masa tu ramai senior2 yang dari KISAS yang dapat tawaran ke sana. Lagi satu yang terkejut tak pernah pun pilih Indonesia..Iskhh, hehe..perasaan2. Masa zaman2 SPM dulu selalu rasa nak pergi RCSI (Royal College of Surgeon in Ireland). Saya pun tak pasti, masa batch saya hanya pelajar2 lelaki yang dapat pergi ke UK and Ireland buat perubatan. Kalau pelajar2 perempuan yang dapat tawaran hanya ke Russia, Indonesia dan Mesir untuk buat perubatan. kenapakah saya pun tak tahu(^_~)..Masa tu rasa sedih juga tapi sekarang dah selamat dah kat sini!(^_^)..Alhamdulillah~

Awal2 dapat tawaran saya tolak sebenarnya, selamba saja cakap tak terima tawaran tu, tapi masa tu Mak balik dari sekolah dan cakap yang biasiswa JPA, sayang tak terima dan dah dapat perubatan. Dipendekkan cerita saya pun terima dan masa tu 30 Jun 2003 saya mendaftar.(ingat tu tarikh!)

Pertama kali tengok bangunan macam kat atas tu, satu je bangunannya..hehe..Dalam perjalanan ke sana saya dah lupa saya ikut jalan yang lalu depan MIAT ke jalan besar. banyak hutan! KTT ni dalam bandar Salak Tinggi, dulu tak banyak sangat rumah2 tapi sekarang dah banyak kot.

KTT..paling dekat dengan KTT adalah MIAT (Malaysian Institute of Aviation Technology) betul tak?? masa sebelum masuk KTT dah tahu ada MIAT sebab ada sorang kawan kat sana yang dah masuk MIAT, tapi selepas saya masuk KTT baru dia cerita pasal KTT. Katanya, tak mahu saya sedih dan tak mahu saya tolak tawaran tu..Iskhh..kamu2!
Sekitar2 KTT lagi, bukan laa dekat sangat tapi kena keluar dari Salak Tinggi ada banyak kolej2 swasta yang lagi besar dari KTT. Saya dah lupa nama! tapi pernah masuk sana beli cheesecake, sebab cafe diorang best. USIM pun area2 tu gak. (saya tak pandai describe!bad in map and direction~_^)! MIAT pun pernah masuk tapi bosan je tak da apa2~hehe (jgn marah!=)~besar juga dari KTT.

Makanan adalah perkara yang saya rindukan!best2!restoran2 dan kedai2 makan sekitar Salak Tinggi dan Nilai sangat best! Pasar Malam kat sana pun best(^_^)..(kat sini tak de pasar mlm)..sebelum nak sampai ke KTT kalau dari Seremban (saya selalu bertolak dari Seremban sebab dari umah arwah atuk dan nenek sebelah abah kat sana), banyak roundabout! baguslaa nak bagi pandai bawak kete kat roundabout..huhu. kedai makan yang dekat roundabout tu pun best (lupe corner apa dah nama die). Stesen komuter paling dekat dengan KTT (jauh juge tapi), adalah Nilai.

Sebelum sampai KTT, kalau tak ikut Bandar Salak Tinggi ada satu taman rekreasi, selalu pergi dengan kawan2 jalan2 dan pusing2 tasik tu. sangatlah sihat aktiviti kat KTT, dah jauh dengan segala. Ada lagi yang dekat, kalau rasa bosan2 bolehlaa pergi KLIA, dulu pernah ada yang tanya kat mana KTT, saya jawab sebelah KLIA. hehe..jadi kalau sapa2 yang fly waktu saya kat KTT ramai lah saya hantar. Betulkan Emi? aktiviti semua kawan2 KTT yang lain juga hantar kawan2 yang fly dulu, ramai juga saya hantar sepanjang 2 tahun di KTT.(^_~)
Setakat ini dulu saya rasa kalini pasal KTT, nanti akak sambung lagi ye nina, pasal A-level dan kehidupan belajar kat sana.. nak kena study lagi!

p/s: sorry ada gambar satu je kat atas. nanti cari lagi!

1)Doakan saya!Semoga dipermudahkan semuanya..Ameen.

2)Nak balik cepat tapi tak sure lagi bila~Rindu bukan tak rindu kat Malaysia tapi ada hal tak selesai lagi. sabar ye orang2 kat Malaysia.

3)laptop balqis dan di rumah kakKhairi dan balqis(^_^)!

21 comments:

Hanis Amanina said...

thanks taw kak!~ terharu sgt akk wat entry utk sy.. (ceh, perasan je ni) hahahahaha~~

ummujannah said...

to nur nina:

welcome nina..yupp entry ni special utk awak(^_^)..sharing is caring!

nanti dapat skit2 gambaran kat sane nnt..nnt InsyaAllah akak citer lagi psl stdy and lecturer and student kat sana.

Anonymous said...

budak miat ntah pape jek :P

ummujannah said...

to Anonymous:

Cik anynomous kata budak miat ntah pape?~nt marah dak miat nnt~komen dah lari ni..

gerangan cik anynomous ni siapa nama~stalker ke ni?

upin_ipin said...

"...tahu ada MIAT sebab ada sorang kawan kat sana yang dah masuk MIAT..."

mcm kenal je kawan ko tuh. haha.

ummujannah said...

to upin_ipin:

"mcm kenal je kawan ko tuh??"kenal ka?

(^_^)betul laa tu kot..huhu..

anasolehah_7 said...

Salam Iman Aisyah:

Yang penting bukan pada nama sesuatu tempat menuntut ilmu tetapi ilmunya sendiri.

p/s : Kantoi:P

Bella Billa said...

salam..
owh..nme adik kak tasya nabila ekk..msti comel kn~ hahaha [ketawa ad makne]

hm..org dtg indon bru tau psl ktt..
tp bile tnye budk2 nih psl ktt..
things yg akn kuar dr mulut dorg adlah.. x besar tmpt die, mknn mak cik cafe bwh sedap and ad hantu..haha

x tau la sjauh mne kebenarnny~ teringin gak nk g tgk2 kt ctu

maisarah said...

salam kak tasya

akak daftar masa thn 2003? maknanye akak sama ngn kak dilla, kak toy ngn abg alimin ker?

ummujannah said...

to anasolehah:

Salam ukhti..dah sihat?Alhamdulillah~(jange malah gi klinik^_~)

yee2!bukan pada nama, pandang ilmunye..apa yg kita dapat itu yg terbaik.

p/s:kantoi ape?

ummujannah said...

to Bella Billa:

Salam cik Bella..ni nak kate org nama bella comel laa ni?comel adik akak mcm akak die laa(hehe=)perasaan ni ^_^)

KTT dah glemer laa skang dik..kalo xtau KTT pelik tuh(~_^)ramai akak2 2nd yer dari KTT.

Makanan makcik cafe sedap akak caya, tapi hantu tu tipuuu!=)

Jom pegi KTT!!

ummujannah said...

to maisarah:

salam,
a ah sama..kak toy tu satu kelas masa kat KTT tapi skng kak toy kat Jogja..
Abg alimin sama sekolah gak..kak dilla n abg alimin tak sama kelas masa kat KTT tapi dak2 KTT batch kami dulu skit.jadi kenal laa dan sgt2 kenal(^_^).

maisarah kat India ye?

maisarah said...

a'a kt india. tapi tak samer tmpt ngn kak dilla n abg alimin la. jauh skit

ummujannah said...

to maisarah:

awk satu batch ngn khairi eh?
khairi sebelah umah akak skang..
tak bape ingat muka awk tapi kalo tgk mesti kenal!

Insoft said...

eh...anak sapa pakai baju merah tu??

ummujannah said...

to Abu Huzaifah:

anak pakcik Kamaruzaman kalo tak silap dgn pak cik hasnul...hehe

gambar hiasan tu(^_^)

zuhimi said...

slm, nak tanya sikit tentang KTT tu, btl ke ada course yang under uitm.. & sijil dip tu uitm keluarkan.. bagus x kolej ni :DDD

ummujannah said...

Salam,

ermmm. minta maaf sebab saya dulu di KTT masa tahun 2003-2005. Agak lama juga. Satu lagi saya join program a-level masa tu under JPA, jadi tak tahu sangat program lain.

KTT made the person I am today. My first stepping stone :)

Muhammad Syahid said...

Ktt ni bagus smpai dh dpt 6 star...klau x bgus xkan la dpt 6stars...

Muhammad Syahid said...

Akak (admin kepada blog ni) ktt skrang dh sedih sikit....course akak yg A level tu dh xde tpi skang yg tinggal collab dngan uitm, utm, upm...pastu klau dulu akak selalu mkn kt nilai, skang ktt dh ade cafe sendiri.hmmmmmmm, bole la nk makan tpi xde la sedap sangat...pastu klau akak pernah pergi kedai koperasi nama azzie mart, skang kedai tu dh jadi kedai 2 ringgit...pastu klau akak pernah makan kedai kt beh tepi jalan (nk ke MIAT), kedai kelantan tu dh x ramai dh students makan kt situ sbb ade kedai mamak baru depan ktt ni, nama dia sultan bistro...hmmm tpi mahal la sikit.. nnti akak dtng la gi ktt tngok balik tempat akak belajar...orang tua2 kata jgn lupe asal usul:)...ok nnti saya update lagi kt akak ape jadi ktt

Anonymous said...

Bagus sangat weh, tak menyesal la masuk KTT.