Saturday, July 18, 2009

Nur Kasih

Assalamualaikum wbt...

Nur Kasih..adalah tajuk salah satu drama di TV3 yang tengah hangat diperkatakan sekarang, tapi baru minggu lepas saya dapat jeling2 dan baru semalam saya dapat tonton, itupun jam 9.30pm baru saya mula. Drama tersebut bermula jam 9-10pm. Minggu lepas saya di rumah kakak, jadi sibuk melayan keletah Iman saya hanya sempat jeling2 saja(^_^)..

Minggu ini Iman ada di rumah, tapi semalam Iman tidur awal setelah seharian 'mood' Iman kurang baik. Jadi saya pun menonton drama Nur Kasih, tapi dah tengah2 jalan. Mulalah saya nak tanya semua kenapa Nur nikah dengan Adam?kenapa Nur itu dan ini?hehe. Tasha banyak tanya. Malangnya semua di rumah tak tahu sebab tak ikut drama tersebut. Sesiapa yang ikut, sila cerita dekat tasha(^_^)..

Best ke cerita Nur Kasih ni?biasa2 saja bagi saya. Ketika Cinta Bertasbih lagi best. hehe.. Iskhh..perbandingan yang tak kena pula saya rasa. Mungkin saya belum sempat menonton sepenuhnya ataupun mungkin tidak menonton dari awal.

Watak Adam dalam Nur Kasih sungguh antagonis, part yang saya terkedu sedikit apabila Adam mengeluarkan kata2, "Dont talk about halal and haram anymore ok?u should not care, even me dont care about it"..lebih kurang begitulah ayat Adam kepada isterinya yang kelihatan curious tentang hukum memegang anjing.

Lemah lutut kalau suami mengeluarkan kata2 begitu. Wahai pencinta wanita yang bernama lelaki, ambil pengajaran dan iktibar...saya belum menikah jadi saya belum arif mengenai hal ini untuk bercerita lebih panjang.
Baik agamanya dan boleh dicintai..(^_~)!


1)Pagi tadi pergi Tok Bali ada hari keluarga sekolah Ma

2)Kepada yang datang ke Kelantan ikut highway Karak-Gua Musang, singgahlah di rumah Machang, makan2 buah kat belakang rumah, banyak buah sekarang musim buah~

3)Esok pagi nak ke pejabat pos. uruskan borang claim JPA dan mengepos buku.(^_~)sorry lambat..!

2 comments:

3rdmarch said...

salam..

sama la macam sy..

1st skli tgk mcam2 soalan timbol..

jln crite biasa je..

maybe sbb pelakon dia cantik2 n kacak2 kot..

sbb 2 rmai suke tgk..

kui3~

ummujannah said...

salam..

sebab pelakon cantik2 n kacak2?hehe..betullaa tu kot..nur tu pon comey jugok napok..

byk sgt drama2~doh ramai kata best try2 gak tgk(^_^)