Friday, March 4, 2011

Banyak Perkara & Bulan Mac

Assalamualaikum wbt

Hari ini  sudah hari ke 4 dalam bulan mac dan 29 rabiul awwal. Apa khabar? Harapnya semua dalam keadaan sihat dan walafiat. Alhamdulillah saya sihat dan alhamdulillah banyak perkara kena buat dan mula buat perlahan-lahan. Sudah terasa bahang final exam.

Banyak perkara saya nak tulis sejak akhir bulan 2 lagi sebenarnya tapi tinggal di dalam kepala sahaja cerita cerita yang banyak tersebut. Sudah fikir nak tulis dan rancang tapi ada sahaja perkara lain yang tidak mengizinkan. Dalam tulisan ni saya akan tulis sedikit tentang semua perkara tersebut.

*Studi saya sudah tinggal 2 rotasi lagi di RSHS (rumah sakit hassan sadikin), Bandung. Sebelum saya dihantar ke kampung dan daerah terpencil(yeke?) bukan di tengah kota Bandung yang pasti. Semakin dekat dengan comprehensive exam/final exam yang rasa seram macam exam SPM dulu-dulu. Mungkin di Malaysia panggil professional exam. Dulu dengar cerita Along seram juga. Kalau Along dulu 5 tahun punya pelajaran kena exam dalam satu exam. 

Along dah warning dah, "Rilex nampak!" berkenaan dengan exam.  

Saya jawab, "Rasa jugak stress" =)

*Anesthesiology - Cukup seminggu saya di rotasi kedua terakhir ini. Seronok! Lebih dari apa yang kita lihat sebenarnya anestesi. Bukan setakat bius orang saja. Berkira-kira nak letak dalam list untuk nanti. InsyaAllah. Cerita lagi banyak dalam entri nanti nanti ye.

*Cerita baru. Doakan semoga saya dipermudahkan untuk memulakan tulisan cerita baru ini. Banyak-banyak doakan saya dipermudahkan semua urusan. Prolog pun belum ada sebenarnya cuma rancangan dan niat. 

Kalau niatnya baik, maka jalannya pasti baik dan insyaAllah hasilnya pasti baik

*Alhamdulillah saya sudah masuk kelas mengaji, tahsin. Kalau tiada aral melintang esok kelas ke 2. Ingin menimba sebanyak-banyak ilmu sebelum balik for good. Nak ada banyak ilmu tentang kehidupan, Al-Quran dan Agama. InsyaAllah.

*Nabila - Banyak perkara nak tolong Nabila. Nak buat sehabis baik untuk bantu dia. Sedih sebab membilang hari. Tok lamo doh!

*Najeeha - Seminggu lagi dia pun dah jadi budak besar sebab dah boleh ambil lesen kereta =)

Setakat ini dahulu. Selepas ini insyaAllah akan update setiap hari! Kena rakam setiap masa berharga di sini. 


No comments: