Tuesday, January 26, 2010

PERMAI 2010 : LAGU PENUTUP




Doa Rabithah

Sesungguhnya Engkau tahu
bahwa hati ini telah berpadu
berhimpun dalam naungan cintaMu
bertemu dalam ketaatan
bersatu dalam perjuangan
menegakkan syariat dalam kehidupan

Kuatkanlah ikatannya
kekalkanlah cintanya
tunjukilah jalan-jalannya
terangilah dengan cahayamu
yang tiada pernah padam
Ya Rabbi bimbinglah kami

Lapangkanlah dada kami
dengan karunia iman
dan indahnya tawakal padaMu
hidupkan dengan ma'rifatMu
matikan dalam syahid di jalan Mu
Engkaulah pelindung dan pembela

( 8:63 )


Alhamdulillah PERMAI 2010 sudah melabuhkan tirainya. Tahniah kepada Pengarah PERMAI'10, Saudara Ahmad Zulhazwan dan anak2 buahnya dan semua sahabat2 yang sanggup datang dari jauh!

Saya dapat sesuatu dari PERMAI' 10, Alhamdulillah :)

Buku Maza Yakni fi Intima' lil Islam hasil karya Almarhum Dr Fathi Yakan diulas dalam versi yang cukup mudah difahami, apa yang hendak disampaikan mudah difahami dengan cara penyampaian Ustaz Hasrizal pemilik web: saifulislam.com

Walaupun sejak di tingkatan empat lagi saya mempunyai buku tersebut, itu pun sebab masa di kisas dulu semua pelajar diwajibkan mempunyai buku tersebut, isinya belum saya bedah dengan terperinci :) Baru sekarang nampak jelas sudah tidak rabun2 lagi. hehe. Sebenarnya masa zaman Along sekolah di kisas lagi ada buku tersebut tapi buku hanya buku kalau tak dibaca dan betul2 difahami tak akan menyerap sendiri isi2 kandungan buku tersebut ke dalam hati dan jiwa.

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..

ISLAM DAN MUSLIM : DULU, KINI DAN MASA DEPAN

Perspektif Menjadi Muslim Yang Efektif

1) Saya mestilah muslim di sudut akidah

2) Saya mestilah muslim di sudut ibadah

3) Saya mestilah muslim di sudut akhlak

4) Saya mestilah muslim di sudut berkeluarga

5) Saya mestilah mampu mengawal diri

6) Saya mestilah yakin bahawa masa depan
di tangan Islam


Marilah kita berusaha bersama2 menjadi muslim yang efektif untuk masa depan ISLAM.

Yakinlah bahawa masa depan adalah milik ISLAM.

Jadilah pelajar yang cemerlang dan daie yang komited. InsyaAllah. Amin.


6 comments:

sinar_islami said...

Alhamdulillah..
pengulangan maza ya'ni akan membekas bila diulas..
kalau sekadar buku buat hiasan rak..
takkan ter'digest isinya[peringatan utk diri sbnrnya]
InsyaAllah moga akak dan yang lain2 & sha juga =) jadi daie yang komited..

Iman Aisyah said...

Alhamdulillah..
itulah..akak rasa maza ya'ni perlu sentiasa direvise..manusia mudah lupa..
insyaAllah:)
sama2 kita jadi pelajar yg cemerlang dan daie yang komited.

semoga dipermudahkan exam ukhti habibati(^__^)

mrssmile said...

sharing2 kat usrah nanti yea..teringin sgt nk tau..semoga menambahkan ilmu dan takwa dalam diri ini;) aminn..

Iman Aisyah said...

mrssmile:
InsyaAllah:)
tapi nnt terlebih2 jadi murabbiyah lak tasha(^_^)
Amin utk doanya.

Anonymous said...

Good day, sun shines!
There have were times of troubles when I didn't know about opportunities of getting high yields on investments. I was a dump and downright stupid person.
I have never imagined that there weren't any need in big initial investment.
Nowadays, I feel good, I started to get real money.
It gets down to choose a correct companion who uses your funds in a right way - that is incorporate it in real deals, and shares the profit with me.

You may ask, if there are such firms? I have to tell the truth, YES, there are. Please get to know about one of them:
http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]

sinar_islami said...

Betul!!! Manusia itu lupa...
sbb manusia mudah lupa lah Allah hadirkan pelbagai suasana untuk mengingatkan...

ps: Alhamdulillah...exam dah berakhir.. (^_^) jalan2 pula...