Monday, January 11, 2010

Selamat Hari Lahir!

Abah, Ma dan Iman

Nurul, Haikal dan Hana(dlm perut Ibu lagi masa ni:)


Assamualaikum wbt

11 Januari 2011. Tarikh ini sangat bermakna buat saya kerana tarikh ini adalah hari ulang tahun orang2 yang tersayang saya. Merekalah Ma, Ibu dan sahabat baik saya. Mereka yang memahami saya:)

SELAMAT HARI LAHIR yang ke-51,
PUAN HAJJAH ROHANA HARON.

Ma saya, sahabat saya dan orang yang paling rapat dengan saya dan paling penting kunci syurga saya masih lagi dengan Ma saya sebelum berpindah kepada orang lain nanti. InsyaAllah.

Hari ini Ma saya dah masuk ke umur 51 tahun. Alhamdulillah diberi peluang untuk terus berada di dunia ini dan masih lagi tak jemu memberi kasih sayang kepada semua 5 orang cahaya mata dan sekarang sudah ada seorang menantu dan juga seorang cucu yang comel:). Terima kasih Ma! Jasa dan pengorbanan Ma saya memang tidak dapat dibalas. Alhamdulillah saya sangat2 bersyukur dikurniakan seorang Ma yang memahami, sentiasa memberi tunjuk ajar dan membantu saya dalam perjalanan hidup saya ini. Angah banyak belajar dari Ma.

Angah minta maaf tahun ini Angah tak dapat cuti masa hari lahir Ma. Sangat rindu semasa kita satu keluarga sambut ulang tahun Ma yang ke -50 tahun lepas. Waktu itu, semua ada dan kenduri kesyukuran yang kita buat walaupun tak sebesar mana, tapi sangat meriah. Alhamdulillah. 2 tahun sebelum ini berpeluang balik ke Malaysia setiap kali hari ulang tahun Ma, tapi kali ini Angah tak dapat balik. InsyaAllah tak lama dah nak balik. Tak sabar nak balik for good(^_^)
Angah doakan Ma dipermudahkan segala urusan sempena tahun baru ini dan mendapat kebahagiaan dunia dan akhirat..InsyaAllah! Tak lama lagi akan bertambah lagi ahli keluarga besar kita:)

SELAMAT HARI LAHIR yang ke-25,
PUAN NURUL HIDAYAH ABDULLAH KHIR.

Nurul ini adalah sahabat baik saya dari kisas. Kami mula kenal sewaktu mula sekelas masa tingkatan 4/3. Masa tu semua kelas muslimat. Nurul awal2 ujian dah dapat 10 A dari 11 matapelajaran yang diambil. Sangat terer buat karangan Bahasa Arab macam dia buat karangan dalam Bahasa Melayu saja. Ayat2 BM Nurul pun memang 'bombastic'. Dulu saya suka tiru ayat2 dia. Maksudnya cuba guna perkataan2 yang dia guna.

Kalau nak cerita pengalaman kami semasa di kisas memang panjang entri ini. Masa naik tingkatan 5 kami masih lagi sekelas, iaitu kelas 5/7. Tapi masa tingkatan 5 Nurul jadi Ketua Pelajar (pengawas) dan saya pelajar2 biasa sahaja. Sebenarnya hampir semua sahabat2 baik saya jadi Ketua Pelajar, termasuk Nurul, Ninie, Intan dan Emi. Saya, Dee dan Hawa jadi pelajar2 biasa saja:) Dalam kelas 5/7, saya dan Nurul adalah deskmate.

Selesai SPM, saya dan Nurul dapat tawaran program fasttrack di UTP, Nurul terima tawaran tersebut dan masuk UTP. Saya memang sudah buat keputusan nak ambil Perubatan waktu itu. Bermula masuk UTP, maka bermulalah perjalanan hidup Nurul bersama Petronas. hehe. Biasiswa Petronas banyak! hehe. Nurul dapat lagi tawaran pergi oversea, Australia untuk buat Engineering.

Dipendekkan cerita sekarang Nurul dah pun bekerja di KLCC dengan jawatan Drilling Engineer. Alhamdulillah. Tarikh 9/9/09 yang lepas dikurniakan seorang cahaya mata, Hana Haikal yang sangat comel (saya belum jumpa live lagi, cuma jumpa masa dlm perut Nurul ja).

Alhamdulillah Nurul dan Haikal sekarang aktif dalam membantu Agama Allah. Alhamdulillah dikurniakan seorang sahabat macam Nurul. Lembut dan baik dalam kata2, jarang dan mungkin tak pernah dengar Nurul marah. Terima kasih Nurul dan Haikal. Semoga bahagia hingga ke syurga. Amin.

Buat Ma saya, Angah sayangkan Ma dan mungkin terlalu berharga jasa2 Ma dan juga Abah selama ini. Angah akan jadi anak yang solehah dan taat perintah Allah swt.

Buat Nurul, sayangkan kamu juga! Tak sabar nak jumpa baby Hana dan kita sembang2 lagi pasal perjalanan hidup kita.

Nota:
1)Minggu ini adalah minggu terakhir untuk Department Neurology. Rabu nanti saya ada ujian Long Case dan Jumaat adalah SOCA(oral test). Doakan saya semoga berjaya!

2)Selamat hari lahir juga buat Amira Fatin, satu batch dengan saya. dan juga Siti Nurhaliza yang mengalunkan Asma' ul husna di blog saya ini:)

7 comments:

faiq zaini said...

hepi bday to ur mom..

sinar_islami said...

Selamat Hari Lahir buat ibu akak..
Untung dpt anak cm akak..
Moga akak pun trus dilimpahi rahmah dan dpt berkhidmt pada kedua ibubapa...

Iman Aisyah said...

faiq zaini:
Thank on behalf of my mom.

sha:
syukran ukhti:)
Amin..semoga diri ini terus dijalanNYA..sama2 kita jadi anak solehah buat ibubapa kita dan seterusnya utk Islam.

sinar_islami said...

Ai ai kapten...
sha nk jadi anak solehah..

InsyaAllah, Allah sudah pun memilih akak..cume sama2 kena usaha menjaga hidayah dan menyebarkan apa yg kita faham dan rasa pada insan lain...

(^_^) Daie in progress. Chaiyuk!!!

Iman Aisyah said...

kapten?
siapa tu sha?

Amin..sama2 jadi anak solehah dan terbaik:)

Chayok2!(^_^)

sinar_islami said...

kapten tu...akak tasha cumel la...hehe..
gurau2 je tu..
slm mahabbah akak..
(happening tul la akak ni)

Iman Aisyah said...

oh baru faham apa yg sha maksudkan..hehe..haritu baca pertama kali tak dpt tangkap..:)

salam mahabbah juga ukhti habibati:)
happening?hehe..:)