Saturday, May 8, 2010

Part 2 : Selesai Exam & PASS

Buat semua adik2 tahun 4 dan kepada yang exam


Assalamualaikum wbt dan salam semua!

Sambungan dari entri Part 1 : Selesai Exam Paediatric.

Dalam rotasi paediatric ini ada 2 kali exam, satu exam bertemu pesakit dan satu lagi adalah exam MCQ (multiple choice question) yang macam masa pre-klinikal dulu. Soalan MCQ hanyalah 50 soalan, tapi sudah cukup membuatkan saya merasakan sangat2 bimbang akan reputasi saya sepanjang rotasi paediatric ini akan jatuh tergolek diakibatkan oleh kertas MCQ tersebut (metaphora melampau ni^_^) Susah! huhu.

Selesai2 saja saya jawab dan keluar dari dewan peperiksaan, saya dah check yang saya mungkin salah 10 soalan. atau mungkin lebih? siapa suruh saya rajin check. Ya Allah! Careless pun ada. Perasaan waktu itu sangatlah risau dan macam2 saya fikir, dan akhirnya saya fikir2 balik dah lepas pun. Sekarang kita usaha lagi! Usaha berdoa banyak2! Judicium adalah hari khamis. Judicium adalah hari keputusan diumumkan. Bertawakkal setelah berusaha. InsyaAllah walau apa2 pun keputusan kena terima dengan hati yang terbuka.

Masa ma saya call petang rabu saya paksa ma saya buat solat hajat untuk saya, saya pesan lagi dekat ma saya supaya semua orang yang di rumah masa tu pun kena buat solat hajat dan doakan saya. Selamba saya paksa semua doakan saya^_^ dan malamnya ma saya call, ma kata ma baru saja selesaikan buat solat hajat untuk angah. Senyum pulak bila ingat balik ayat saya petang tadi.

Hari khamis yang ditunggu tiba jua, tapi Judicium tak jadi! Kami iaitu saya dan kawan2 tunggu sampai petang, menurut bahagian administrasi semua nilai(markah) belum masuk lagi. Jadi mungkin hari Jumaat, dan Jumaat esoknya kami tunggu lagi sehinggalah jam 9 am lebih. Tiada judicium juga tapi nilai kami ditampal di dinding papan kenyataan. Saya terserempak dengan siti waktu nak melihat keputusan.

"mung tau dok, ado judicium tadi, abeh doh" kata siti dengan muka serius!

"Yeke?" kata saya dengan muka tidak percaya.

"dok eh, takdok pung judicium. nilai die tampal. Semua lulus " kata siti lagi.

Saya terus ke bergegas nak melihat keputusan yang ditampal. Alhamdulillah!:)

Natasha A.Hadi PASS

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

All praises to HIM!

Hati pun tersenyum riang^_^



2 comments:

sinar_islami said...

Alhamdulillah...
Allah mudahkan tu... (^_^)

ummujannah said...

Alhamdulillah:)
Banyak bantuan dari-Nya!