Saturday, December 25, 2010

23 / 12 / 2010

Assalamualaikum wbt

23 / 12 / 2010 bersamaan dengan hari khamis lepas. Titik permulaan yang ringkas untuk saya mula mencoret satu tulisan cerita yang insyaAllah kali ini akan saya tulis sampai selesai. InsyaAllah target saya untuk tahun depan supaya cerita ini selesai dengan pengakhiran yang baik dan gembira. Sebuah cerita tulisan saya yang akan menjadi hadiah yang paling besar dan berharga  buat ma abah, kakak dan juga adik-adik yang sangat saya sayangi. InsyaAllah niat saya untuk membahagiakan semua orang :)

Sengaja saya tulis tajuknya menjadi '23 / 12 / 2010'. Semoga saya terus ingat akan tarikh ini. Supaya saya ingat tujuan saya menulis cerita ini. Niat sebenar dan mengapa saya ingin memulakan cerita ini. Saya ingin dan sangat berharap dalam perjalanan saya menulis cerita ini akan sentiasa mendapat panduan dari-Nya. Semoga Allah swt tidak akan membiarkan saya membuat keputusan ini sendiri. Semoga dia membimbing saya. Keputusan ini keputusan besar. Ini baru langkah pertama saya dalam menulis. InsyaAllah.

Saya hanya merancang tapi segalanya terletak pada-Nya. Semoga niat baik ini dan perkara baik ini akan mendapat redha-Nya. Saya hanya berdoa semoga dipermudahkan semuanya. Amin.

**Orang yang sama dari dua pihak yang berbeza :) Sungguh kecil dunia ini dan betapa Tuhan itu bekerja di luar pemikiran kita. Ini peluang yang saya anggap titik tolak saya untuk menjadi lebih baik, peluang untuk lebih mendalami bidang agama, peluang belajar banyak perkara lagi terutama mendalami bahasa Arab yang saya sangat teringin untuk lebih menguasai lagi :) 

**Setakat ini dahulu. Lagu sekarang saya letak kerana lirik dan lagunya best , "Karena Hati Bicara":) Pertama kali dengar waktu di Saphire 5 nyanyian Kang subi dan Teh Ina (suami isteri yang sangat sweet) 

3 comments:

'Abid Sakina said...

ehem2..mcm ada green light je ni :)
moga Allah tunjukkan yg terbaik k.tasha..eman jgk doakan

sinar_islami said...

stuju aiman... :)

ummujannah said...

Aiman:
traffic light teruslah eman :) amin. syukran banyok doanya!

Sha:

cepat ya dia bab nak kaco akak! nak kena ni ;)