Sunday, February 13, 2011

Hari Ahad Di Bandung

Assalamualaikum wbt

Kalau masa rotasi Bedah (surgery) dulu hidup agak sedikit berantakan dan macam tidak terurus. Hahaha (walaupun kadang-kadang agak berlebihan), tapi tak adalah terlalu teruk. Semuanya pengalaman kan? Kalau tak lalui tak tahu dan kalau tak buat tak akan dapat pengalaman dan mungkin tak berani nak buat bila dah kerja betul-betul nanti di negara sendiri. Pengalaman menambah keyakinan. Kembali kepada hari ini.

Pagi lagi Along ada telefon tanya khabar. Tanyakan Hafizi. Oh ya, adik saya Hafizi belajar di Bandung juga. Cuma bukan satu universiti. Dia di Institut Teknologi Bandung (ITB). Baru saja datang. Tak pernah pun terfikir "budak kecik" dulu dah besar dan masuk U dekat dengan saya. Belajar rajin-rajin Jiji (iman panggil dia nama ni). 

Sekarang masuk rotasi minor. Jadi tak ada oncall (shift malam). Rotasi sekarang Kulit Kelamin (dermatovenerology). Rasa sangat berbeza dengan 9 minggu di Bedah. Macam selang satu hari ada oncall. Mengantuk dan penat, tak sempat baca buku. Sekarang semua sudah berbeza, pergi rumah sakit (hospital) jam 7 am dan balik jam 3.30 pm. Banyak masa untuk study dan tidak stress. Belum stress mungkin sebab baru seminggu. Hehe. Baru seminggu masuk Kulit ni. Oklah, cuma saya belum banyak membaca lagi. Sudah lama rasanya tidak berada di meja belajar dan membaca buku secara berjam-jam. Semangat! 

Hari ini pagi-pagi ini kemas sedikit bilik dan nak baca tentang penyakit kulit. Lepas zohor ada plan nak ke pesta buku bersama Ada dan Khairi (orang kaya baru dapat elaun klinikal. Hehe) Harini kena siapkan semua 'list-to-do'. Tiket masih belum beli lagi untuk balik bulan 4. Tengah survey entah untuk kali yang ke berapa. Tak apa tak lama lagi berakhir semua ini. Beberapa bulan lagi untuk bertahan. InsyaAllah semoga berjaya dengan cemerlang dan jadi dokter yang berjaya :)

Cuci Gambar

Hari ini juga nak tengok gambar yang banyak dalam file nak cuci untuk Nabila. Nak bagi hadiah apa untuk Nabila nanti ye? 

Oklah kena belajar dulu. Tak lama lagi kalau dah kerja pasti rindu zaman menjadi pelajar ni. 

Jangan lupa senyum sokmo :) 

No comments: