Sunday, October 10, 2010

Cerita Lucu Di Bandung Games


Di petang yang sudah hendak gelap semalam, datang beberapa orang ke gerai kami. Membeli dan bercakap2 dengan kawan saya yang sedang sibuk memotong brownies. Tiba2 seorang dari pembeli bertanya,

Pembeli : Eh duk kecek2 namo gapo?(sebelumnya dia sudah tahu saya dari negeri mana mungkin dengar dari sembang2 saya sebelumnya.

Saya : Natasha.

Pembeli : Nok panggil gapo?

Saya : Tasha.

Pembeli : Aiks bakpo tok panggil Na, kalu ore Kelate gak kena panggil Na lah, kalo Tasha supo ngn dok ore Kelate.(dengan selamba die berkata)

Saya : Na? Erkk.. Tak penah lagi orang panggil.

Saya pun terasa geli hati, sebabnya kalu Na tu nama Ma saya orang panggil Na. Haha. Buat lawak sungguh pembeli tersebut=)

Semalam Bandung Games! Seronok. Alhamdulillah murah rezeki.
Setakat ini dahulu tidak berniat untuk menulis panjang, nanti saya sambung lagi mengenai Bandung Games ini.

5 comments:

iqbalsyarie said...

Uh, sampai sekarang masih tertanya-tanya, apa tu Bandung Games?

Entry Baru:
-I

sinar_islami said...

na...cumelnya kak...
nak brownies...akak buat ye?

Iman Aisyah said...

iqbalsyarie:

Bandung Games adalah sukan yang diadakan di Bandung untuk semua pelajar2 Malaysia yang berada di Indonesia. InsyaAllah mungkin akan ada tulisan mengenainya nanti.

Iman Aisyah said...

sinar_islami/Sha:

Hehe. Na tu orang panggil Ma akak sokmonya=) Tapi comel jugak. Hehe.

Brownies kat Bandung glemer. Akak tak buatlah Sha. Hehe

Solamente Inocente said...

Kalo sya dulu pernh melihat awan yang wajahnya mirip seperti manusia tersnyum pda sya tpi enthlah siapa itu ??